Als B2B-marketingmanager ken je natuurlijk de termen lead generation, demand generation en SEO. Volgens welke methode moet je nu werken? Heb je de boot gemist als jij je niet op een methode richt? En hoe kom je in de wereld van vandaag in contact met nieuwe klanten?
In de salesorganisatie van nu zorg je dat jouw potentiële klanten met jóu willen werken omdat ze in jou geloven en je vertrouwen.
Koud bellen kan echt niet meer en lead generation maakt vaak niet de verwachtingen waar. Óf het lukt maar lastig om leads te verzamelen óf de MQL’s en SQL’s zijn niet interessant genoeg voor de organisatie. Dit moet anders.
De klantreis kan op veel meer andere plekken dan starten dan in Google. Je klanten begeven zich op social media, luisteren podcasts, bezoeken congressen en lezen vakmagazines. Dát zijn ook allemaal erg goede startpunten voor jou. Het is aan jou om ook op deze plekken aanwezig te zijn met een goed verhaal (niet wat jij wil vertellen, maar waar zij in geïnteresseerd zijn).
Goede B2B-marketing is niet óf demand generation óf lead generation óf SEO. Het begint bij jouw klant, je klant door en door kennen en daar zijn waar je klant is. Als je dit op orde hebt, leidt dat tot merkbekendheid, merkvoorkeur en uiteindelijk vindbaarheid in SEO.
Ik mocht langskomen bij Inbound4Cast om te praten over SEO & contentstrategie binnen B2B. Het lijkt zo makkelijk, maar dat is het niet. In deze korte video krijg je een idee van hoe ik jouw bedrijf kan helpen bij een contentstrategie die zowel goed is voor jouw beoogde klant als voor SEO.
“De Jong & Laan zijn een stuk minder afhankelijk van hun naamsbekendheid en zijn grotendeels vindbaar op niet-merknaam zoekwoorden”.
“Chantal kijkt niet alleen vanuit SEO-tools. Ze kijkt naar de website in zijn geheel met veel SEO expertise en door de ogen van onze doelgroep.”
Chantal is in 2010 begonnen in de wondere wereld van SEO. Acht jaar lang werkte aan bureauzijde als SEO-specialist met een voorliefde voor content. Vanuit die achtergrond heeft ze binnen dat bureau de afdeling Content Marketing opgezet met een focus op content voor B2B’s.
Chantal denkt niet in methodes, maar werkt een strategie uit die past bij jouw bedrijf en doelgroep. In die strategie kunnen verschillende technieken terugkomen maar de basis is dat we dingen niet doen omdat het volgens een methode moet. We doen dingen alleen als dat past bij jou en jouw klant. Het resultaat is merkbekendheid, merkvoorkeur en vindbaarheid in SEO. Ben jij er klaar voor?
Op 8 juni 2023 spreek ik op het Emerce Digital Live Event over mijn afwijkende aanpak. In mijn presentatie zal ik twee B2B=casussen toelichten waaruit blijkt dat een andere aanpak van content wel degelijk tot goede resultaten in SEO kan leiden.