Blog

Mag ik jouw content roasten? We trappen af met Pixelpillow en hun pagina over productconfigurators. Hoe helpful is hun content en wat kan er beter?
De SEO-wereld en Google liggen onder vuur: SEO’s ruïneren het internet (The Verge) en maken het internet stuk (de Volkskrant). Volgens The Verge is het web ontworpen naar de eisen van Google. Alle aandacht plaatst SEO in een kwaad daglicht en maakt dat de SEO-wereld boos is, is dat terecht?
Google is een E vergeten in EEAT, het had eigenlijk EEEAT moeten zijn waarin de derde E van Effort is. Het was Eduard Blacquière die dit opmerkte. Op het moment dat ik het hem hoorde zeggen, dacht ik maar één ding: spijker op de kop.
Podcasts zijn populair en misschien wil jij er ook een starten maar denk je: dat lukt me niet, kan ik niet, veel te moeilijk, ik weet niet hoe…. Zonde want dat soort overtuigingen leiden er toe dat je het nooit gaat doen. In deze aflevering bespreek ik hoe ik begon, welke fouten ik maakte, hoe ik het nu doe, welke tools ik gebruik, hoeveel luisteraars ik heb en dat ik er zelfs al geld mee verdien.
Misschien heb je wel eens het voorbeeld voorbij horen komen binnen SEO over appeltaarten en het worden van Gordon Ramsay. Wat bedoel ik hiermee? Hoe ben ik tot dit voorbeeld gekomen en wat betekent het voor de manier waarop je SEO in 2024 zou moeten doen?
Na het analyseren van de websites die geraakt werden tijdens de oktober/november updates, kreeg ik reacties van mensen die ook geraakt waren maar zich niet herkenden in mijn analyses. Ze schreven hun content zelf en hadden ervaring met het onderwerp en snapten niet dat Google hun content niet helpful zou kunnen vinden…
Wie meer uit SEO wil halen, zal moeten transformeren naar organische marketing. Maar wat is dat precies? Hoe pak het aan en wat heb je ervoor nodig?
De vraag die B2B’s vaker moeten stellen: willen we leads of willen we klanten? Al jarenlang is lead generatie een best practice in de B2B: we maken content om mensen aan te trekken, laten die (soft)converteren tot leads en volgen ze tot ze klant worden. Prachtige theorie, maar klopt het nog steeds?
In deze podcast ga ik in gesprek met Don Vermeer. Hij heeft een aantal jaar SEO gedaan bij Omoda en begint binnenkort voor zichzelf. In dit gesprek bespreek ik met Don wat er allemaal gebeurt in SEO en met name voor webshops in de e-commerce, wat dit betekent voor hoe we SEO aanpakken, welke kansen er zijn voor kleine- en middelgrote spelers en hoe hij denkt dat het vakgebied zich de komende tijd gaat ontwikkelen.
De Quality Raters Guidelines is een vrij uitgebreid document van Google en gaat in hele grote mate over pagina kwaliteit en reputatie (E-E-A-T). Te weinig SEO’s kijken in deze guidelines en dat terwijl het zóveel duidelijkheid geeft over wat Google van je wil (en het tegelijk ook vaag blijft….)
Social media en websites: elk hebben ze hun eigen voor- en nadelen. Het is niet raar dat veel partijen graag allebei de kanalen inzetten maar hoe kun je de content op de kanalen op elkaar laten aansluiten en de kanalen elkaar laten versterken? Want zeg nou zelf: 1 contentstrategie voor beide kanalen is wel zo efficient. En ja, dat kan!
Google heeft het over people-first SEO en helpful content. Maar wat is dat nou concreet? En is helpful content hetzelfde als people-first content? Hoe maak je het? In deze blog probeer ik je wat andere handvatten te geven dan Google doet om het zo concreter voor je te maken!
In bijna elke online marketing strategie staat de website centraal: hoe halen we meer uit de verschillende kanalen en krijgen we meer bezoekers naar onze site? Maar gaat ons streven nog wel hand in hand met de ontwikkelingen in online? Hoe realistisch is het nog om te blijven streven naar jaarlijks meer gratis verkeer naar je site?
Op 8 februari houdt Google een live conferentie over AI. Het vermoeden is dat ze hun chatbot gaan aankondigen: het antwoord op ChatGPT. Als dat zo is, is dit mogelijk revolutionair. In dit blog houd ik alle ontwikkelingen en mijn hersenspinsels voor je bij.
Voor veel mensen is een keyword onderzoek het eerste wat ze doen als ze met SEO aan de slag willen. Toch ben ik geen fan van deze aanpak. De vraag rijst dan natuurlijk op: hoe kom je wél aan input voor onderwerpen en het liefst zoektermen zonder al te veel concurrentie?
Google gebruikt al jaren Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning om “search” te verbeteren. Welke algoritmes zijn er, wat doen die, wat zijn de gevolgen daarvan en kunnen we nog wel vertrouwen op ranking factors als algoritmes zelflerend zijn?