- 16 juni 2022
Veel mensen willen SEO uitbesteden, maar is dat wel handig? Wat kun je wel en wat kun je beter niet uitbesteden?
- 3 juni 2022
Bij het bouwen van een nieuwe website wordt SEO vaak vergeten of er wordt te laat aan gedacht. Waar moet je vanuit SEO rekening mee houden bij de bouw van een nieuwe site?
- 30 mei 2022
hoe ga ik om met producten en varianten zoals maat, kleur of inhoudsmaat? Is het slim om één productpagina te hebben voor alle varianten of laat je per variant een individuele pagina indexeren in Google?
- 16 mei 2022
Toen ik onlangs mijn Insta-volgers vroeg over welk onderwerp ze iets meer willen weten, kwam de vraag voorbij: ‘hoe doe jij je eigen SEO’.
- 11 mei 2022
De afgelopen 12 jaar heb ik denk bij zo’n 75 bedrijven in de keuken gekeken en bij (bijna) allemaal zag ik een patroon dat ik zeer schokkend vond.
- 9 mei 2022
Als we het hebben over de aanpak van SEO wordt er vaak onderscheid gemaakt tussen B2B en B2C-bedrijven.
- 2 mei 2022
Wie wil er niet op 1 staan in Google, maar ja hoe kom je daar? Spoiler: het is heel hard werken en short cuts helpen maar kort.
- 19 april 2022
Als je aan de slag gaat met een blog, is het goed om na te denken hoe je jouw onderwerpen en informatie gaat verdelen over de pagina’s.
- 5 april 2022
Het is je vast al opgevallen, bij sommige snippets (SEO-resultaten) laat Google vragen zien. Hoe krijg je deze vragen bij jouw snippet?
- 5 april 2022
Een vraag die vaak gesteld wordt als het gaat om het maken van content: wat zet ik op één blogpagina en wanneer is het beter om meerdere blogartikelen te maken?
- 30 maart 2022
Als je regelmatig in de voorkant van Google zit, is het je vast al opgevallen dat je steeds vaker de ‘Mensen vragen ook-module’ ziet: een stuk of 4 vragen en als je erop klikt krijg je het antwoord te zien en de bron. Hoe werkt deze module, wat is er bijzonder aan, hoe weet je of je erin staat en meet je het succes?
- 22 maart 2022
Yes! Er komt een nieuwe website. Eindelijk is er – na jaren lobbyen – budget en akkoord voor een nieuwe website. Eindelijk is er licht aan het einde van de tunnel.
- 2 maart 2022
Bijna iedereen die met SEO aan de slag gaat, baseert de contentstrategie op keyword onderzoek.
- 1 maart 2022
Veel bedrijven zien inmiddels de waarde in van een blog. Maar toch valt het mij maar al te vaak op dat ze niet weten hoe ze er geld mee moeten verdienen.
- 16 februari 2022
Inmiddels weten veel ondernemers dat ze content nodig hebben om goed te presteren in SEO.
- 21 december 2021
De ontwikkelingen in SEO staan niet stil, in dit artikel kun je lezen welke veranderingen en ontwikkelingen er allemaal voorbij zijn gekomen in 2021.
- 20 december 2021
De wondere wereld van SEO is dagelijks in beweging, als je even niet oplet kun je zomaar iets gemist hebben dat grote gevolgen heeft voor jouw SEO-strategie.
- 10 december 2021
De wereld van SEO staat niet stil. Welke 12 ontwikkelingen van 2021 moet je echt in de smiezen houden?
- 1 december 2021
Samen met een bevriende SEO-er deed ik een rondje SERP-en door de Amerikaanse versie van Google.
- 20 november 2021
Zoals eerder besproken in mijn blogs rekent iedereen SEO eigenlijk altijd af op rankings, verkeer en directe omzet.
- 6 oktober 2021
Er zijn van die Google-updates waar je iedereen over hoort praten, er zijn ook van die updates waar niemand in geïnteresseerd lijkt.
- 1 september 2021
“Mag ik je interviewen voor SEO Benelux?” vroeg Mathias Noyez mij laatst. “JA NATUURLIJK!” antwoordde ik.
- 27 augustus 2021
Wellicht heb je het zelf al gezien of toevallig ergens gelezen: Google is druk bezig met de titel die je in SERP ziet.
- 7 juli 2021
Afgelopen periode mocht ik als gast langskomen in de podcast van Oak: The Growth Room om te praten over SEO zonder keywords.
- 20 juni 2021
Veel bedrijven willen iets met SEO, maar weten niet goed wat. Online lezen ze over keyword onderzoek, linkbuilding en rankings en dus gaan ze aan de slag.
- 14 juni 2021
Veel mensen in de SEO-industrie vinden dat content begint met keyword onderzoek, bijna iedereen start dan ook hiermee voordat ze nieuwe content gaan maken.
- 3 juni 2021
SEO is een vakgebied dat razendsnel verandert. Hoe stel je een duurzame SEO-strategie op die wendbaar genoeg is?
- 3 mei 2021
Vrijdag 9 april mocht ik aanschuiven in SEO Cast, de podcast van Dennis Akkerman en Martijn Hoving. Wat een eer om als tweede spreker aan de beurt te komen!
- 24 april 2021
Zeg je SEO dan zeg je zeg je: hoger in Google! Iedereen die met SEO aan de slag gaat, doet dit met de wens hoger te staan in Google.
- 7 maart 2021
SERP staat voor Search Engine Result Page. Maar waarom is de SERP zo belangrijk dat het mijn startpunt is voor elke SEO-strategie?
- 21 februari 2021
Regelmatig krijg ik de vraag welk CMS je het beste kunt gebruiken om goed vindbaar te worden in Google en of waar je op moet letten bij de keuze van een CMS.
- 4 januari 2021
Voor veel online marketeers en specialisten is de kanalenmix een interessant gegeven. Ze monitoren hoe kanalen het doen en hoe ze zich ontwikkeld hebben: is SEO gegroeid?
- 5 april 2020
Kijk naar de resultaten van je online marketingmix en de kanalen en je zult (waarschijnlijk) zien dat Google Ads (SEA) de meeste omzet brengt, vaak gevolgd door SEO.