Blog

SEO-proof: we horen het woord zo vaak, bijvoorbeeld in vacatures “Weet jij een tekst SEO-proof te maken?” of in een opdrachtomschrijving naar een freelancer: “de tekst is toch wel SEO-proof he?”
Chantal en Christiaan bleken in hun boek dezelfde zin te hebben opgenomen: wie blijft doen wat hij altijd deed, krijgt allang niet meer wat hij altijd kreeg. Het was de aanleiding om eens samen in de webcam te kruipen en met elkaar in gesprek te gaan over gewoontes en blind spots van het C-level.
Wie de voorkant van Google in de gaten houdt, zal zien dat we steeds vaker informatieve content zien ranken op transactionele termen, vooral in de Verenigde Staten is deze verandering onmiskenbaar. Wat houdt dit in voor jouw SEO-strategie en wat betekent dit voor het optimaliseren van transactionele e-commerce pagina’s voor SEO?
Duplicate content is een hot topic binnen SEO. Er wordt ook enorm veel over gezegd en geschreven, maar er gaan ook veel indianenverhalen over rond. Kan en zal Google je echt bestraffen voor duplicate content? Wat is het eigenlijk? Hoe los je het op en misschien wel de belangrijkste vraag: wanneer is je content uniek genoeg om niet als duplicate gezien te worden?
Wie ervan uitgaan dat volgend jaar het SEO-verkeer en de SEO-omzet wel weer met 10% zullen groeien, kan nog zich nog wel eens verrekenen. Er gebeurt teveel in Google dat regelrecht indruist tegen jouw vanzelfsprekende groeidoelstellingen die je van het management opgelegd hebt gekregen.
Als je regelmatig in de voorkant van Google zit, is het je vast al opgevallen dat je steeds vaker de ‘Mensen vragen ook-module’ ziet: een stuk of 4 vragen en als je erop klikt krijg je het antwoord te zien en de bron. Hoe werkt deze module, wat is er bijzonder aan, hoe weet je of je erin staat en meet je het succes?