Post op Linkedin
Bijna dagelijks plaats ik een post op LinkedIn over ontwikkelingen, mijn visie of iets dat je moet weten over SEO of Organic Marketing. De artikelen die het meest belangrijk zijn, bewaar ik tussen m’n blogartikelen. Zo kun jij iets terugvinden als je dat wil, ook via Google!
Publiceer jij content op je site maar trek je geen verkeer?
Het publiceren van content op je site en wachten tot er verkeer komt, is alsof je je content laat wegrotten… 🤐
Naar de originele post op LinkedIn
De originele post op Linkedin met alle likes en commentaren kun je hier terugvinden.
Het aantrekken van verkeer was namelijk nog nooit zo ingewikkeld als nu. Er zijn te veel partijen die content maken en de platforms die het verkeer ooit doorstuurden, houden het nu liever zelf.
👉 Als jij dus hele mooie blogs maakt (voor SEO bijv.) en zit te wachten op verkeer, dan kun je nog wel eens heel lang wachten. In 2016 was het nog simpel: elke blog die ik voor klanten online zette, trok verkeer. Zo simpel is het helaas niet meer.
Ja, ik heb nog steeds een paar klanten die zóveel autoriteit hebben, dat het ook nu nog zo snel gaat. Maar het gros van de partijen komt er niet meer mee weg.
Dat betekent twee dingen:
1️⃣ Laat je waardevolle kennis, inzichten, tips en visie niet wegrotten op je site maar ga er proactief mee de hort op. Maak Linkedin-posts, Insta-stories, korte of lange video’s op YouTube, start een podcast of wat je ook maar bedenkt dat bij jou en je klant past.
En ja, je zult er zero-click content van moet maken wat de nodige implicaties heeft….
2️⃣ Wie een autoriteit is, heeft een voorsprong. Dat betekent dat je moet zorgen dat Google jou als autoriteit ziet. Dit doe je niet door te linkbuilden maar aan je inhoudelijke autoriteit te werken: de Gordon Ramsay van jouw markt worden (E-E-A-T).
Het grappige? Deze twee gaan hand-in-hand. Wie waardevolle content maakt, dat op de juiste manier weet te verspreiden, legt het fundament voor E-E-A-T. En laat dat nou zo belangrijk zijn voor SEO 💡
Ongelofelijk? Nee hoor. Ik deed het zelf 👇
Ik begon ooit met bloggen op m’n website maar er kwam geen hond op af. Nieuwe site, onbekende naam. Ik vond het verschrikkelijk dat niemand m’n gedachtes, visie of tips las 😩
Wat ik deed? Ik ging een podcast maken. Als jij niet naar mij komt, dan kom ik naar jou toe. Die content kon ik hergebruiken in Linkedin-posts en op social media ♻
Het gevolg? 👉 Mensen gingen online over m’n podcast praten, en ook over m’n boek. Ik werd uitgenodigd op SEO Benelux en Emerce Digital Marketing Live om te komen praten. Ik heb gepitched voor BrightonSEO en daar sta ik a.s. donderdag op het podium.
Het posten op Linkedin viel op bij Marketingfacts die vroeg of ik voor ze wilde bloggen. Dat viel weer op bij Marketing Tribune die vroeg of ik af en toe een column wilde schrijven.
Dit alles geeft signalen aan Google waaruit Google kan opmaken of ik een
E-E-A-T ben.
Rank ik al met alles op nummer 1? Nee, zo snel gaat het allemaal niet, ik heb een 10 jaar lange achterstand weg te werken in SEO. Maar het mooie is: dat hoeft ook niet. De meeste klanten komen namelijk nu via m’n podcast of Linkedin-posts 🤩
Ben jij een B2B-partij en wil jij dit ook? Dan kan ik je daarbij helpen.
Vanaf oktober heb ik plek voor 1 klant die dit traject met mij wil oppakken en wil investeren in marketing, branding, autoriteit en content met als doel: de beste leads verzamelen. Wil pakt deze kans aan?