Google zit fout, het is EEEAT

Google is een E vergeten in EEAT, het had eigenlijk EEEAT moeten zijn waarin de derde E van Effort is.

Het was Eduard Blacquière die dit opmerkte. Op het moment dat ik het hem hoorde zeggen, dacht ik maar één ding: spijker op de kop.

Appeltaarten-SEO

Misschien heb je wel eens het voorbeeld voorbij horen komen binnen SEO over appeltaarten en het worden van Gordon Ramsay. Wat bedoel ik hiermee? Hoe ben ik tot dit voorbeeld gekomen en wat betekent het voor de manier waarop je SEO in 2024 zou moeten doen?

Terugblik SEO & Google 2023

Het is al bijna een traditie: de eindejaarssamenvatting. Ook dit jaar zet ik weer alles op een rijtje wat ik opmerkelijk vond binnen SEO & Google.

E-E-A-T: gaat het om de site of auteur?

Logo Chantalsmink.nl

Van E-E-A-T denkt men ten onrecht dat het enkel gaat om het vermelden van je auteur bij een stuk content. Dat is een mega misverstand. In dit artikel geef ik je een paar cases waarin ik laat het zien dat het echt zo simpel niet is.

Ben jij een E-E-A-T? Zó word je het!

Logo Chantalsmink.nl

E-A-T is al heel lang erg belangrijk en sinds kort is er een tweede E aan toegevoegd: E-E-A-T. Wat is het? Waarom is het belangrijk? Hoe wordt jij een E-E-A-T en welke praktische tips kun je direct inzetten?

Transformeren van SEO naar Organic Marketing

Chantal Smink at Emerce Digital Marketing Live 2023

Donderdag 8 juni stond ik op Emerce Digital Marketing Live met mijn presentatie. Voor iedereen die er niet bij kon zijn, heb ik de presentatie achteraf ook opgenomen. Bekijk de slides en video met toelichting hier.

Stuur niet op domeinautoriteit

Logo Chantalsmink.nl

Veel websites monitoren hun autoriteitsscores zoals Domein Autoriteit, Authority Score, Citation Flow/ Trust Flow etc. Op het eerste gezicht een handige metric, maar is dat wel echt zo?

Hoe ik mijn eigen SEO doe

Logo Chantalsmink.nl

Toen ik onlangs mijn Insta-volgers vroeg over welk onderwerp ze iets meer willen weten, kwam de vraag voorbij: ‘hoe doe jij je eigen SEO’.