Soms baal ik van m’n eigen verhaal over SEO

Wie mij volgt weet hoe ik tegen SEO en content aankijk. Op LinkedIn vindt iedereen het prachtig, maar uiteindelijk willen veel mensen toch gewoon tips om morgen hoger te ranken in Google. Het dwingt me om na te denken. Wat doe ik met een verhaal waar mensen niet blij van worden?

Post op Linkedin

Bijna dagelijks plaats ik een post op LinkedIn over ontwikkelingen, mijn visie of iets dat je moet weten over SEO of Organic Marketing. De artikelen die het meest belangrijk zijn, bewaar ik tussen m’n blogartikelen. Zo kun jij iets terugvinden als je dat wil, ook via Google!

Volg mij op LinkedIn!

Soms baal ik van m'n eigen verhaal over SEO

Soms baal ik van m’n eigen verhaal 🤦🏻‍♀️

Wie mij volgt weet hoe ik tegen SEO en content aankijk: geen content maken voor SEO maar het verhaal centraal. En dat vormen naar de platformen waaronder je site. Geen links kopen maar verdienen door je content. Hard werken. Oprechte aandacht verdienen en de inhoudelijke autoriteit worden. Een breed fundament maken waarin je een merk wordt waar klanten mee willen werken ipv dat je leeft van toevallige passanten die je in Google vinden (ik zie dat vooral als mooi extraatje op die solide basis).

Maar eigenlijk is het gewoon een heel slecht verhaal.

Op LinkedIn vindt iedereen het prachtig, maar uiteindelijk willen veel mensen toch gewoon tips om morgen hoger te ranken in Google.

Mijn e-learning voor duurzame SEO waar alle kanalen op mee kunnen liften, verkoopt voor geen meter. Als ik een training had gemaakt die heet “snel op 1 met deze hacks’ weet ik zeker dat ik al miljonair was geweest.

Ik merkte het laatst bij een live training, ik was eerlijk over de kansen van een specifiek bedrijf met een specifiek -afwijkend- product in een specifieke sector in SEO, zeker gezien de input die ze konden leveren. Dat was een domper op de feestvreugde. Ik vertelde ze hoe ze er wel konden komen, maar daar werd niemand blij van. Wat een werk.

Achteraf denk ik: had ik maar niks gezegd. Had ik maar gewoon gedaan alsof ook zij er konden komen met keyword onderzoek, het optimaliseren van de title en meta, het maken van <h>’s met keywords, het optimaliseren van alt’s, het starten van de zin met je focus keyword en het builden van links en verbeteren van de interne links.

Het dwingt me om na te denken. Wat doe ik met een verhaal waar mensen niet blij van worden? Een verhaal waarin ik schets dat de tijd van shortcuts ten einde komt? Waarin ik mensen en bedrijven motiveer om het integraler aan te pakken om zo ook integraal de vruchten te plukken? Om verder te kijken dan tekst op een site omdat ik zie dat juist daar de kansen liggen en komen in SEO?

Daar ga ik dit weekend maar eens over nadenken. Misschien zie je maandag wel een post met 10 hacks om hoger te ranken.

Naar de originele post op LinkedIn

De originele post op Linkedin met alle likes en commentaren kun je hier terugvinden. 

Lees verder

De SEO-wereld en Google liggen onder vuur: SEO’s ruïneren het internet (The Verge) en maken het internet stuk (de Volkskrant). Volgens The Verge is het web ontworpen naar de eisen van Google. Alle aandacht plaatst SEO in een kwaad daglicht en maakt dat de SEO-wereld boos is, is dat terecht?