Afgelopen periode mocht ik als gast langskomen in de podcast van Oak: The Growth Room. Oak is een bureau gespecialiseerd in SEO en content marketing en heeft sinds juli 2019 een eigen podcast. Gastheer Jurjen van den Broek wilde me aan de tand voelen over horizontale SEO. Een hele eer natuurlijk dat ik bij hen de mogelijkheid heb gekregen om meer te vertellen over mijn visie op SEO.
Luister de podcast hieronder:
In deze podcast van 46 minuten hebben we het over de veranderende markt in SEO. Jurjen wil natuurlijk weten waarom ik keyword onderzoek geen centrale plaats geef in een contentstrategie. En natuurlijk is hij ook benieuwd waarom ik geen rankings monitor. In deze podcast van 46 minuten gaan we op zoek naar de raakvlakken op het gebied van content, techniek, links, autoriteit, verwachtingsmanagement, branding, kpi’s en een heleboel meer. Liggen we misschien toch dichter bij elkaar dan we in eerste instantie dachten?
We beginnen in 2010 toen ik nog SEO deed voor een grote reisorganisatie en waardeloze (vond ik zelf) content zat te maken over Chersonissos. Ik was er nog nooit geweest dus wat kon ik er nou in hemelsnaam over schrijven? En waarom zat ik eigenlijk meerdere pagina’s te maken die op elkaar leken? Als ik uiteindelijk bij Maxlead aan bureauzijde terecht kom, stuit ik per ongeluk op de kansen die er in SEO allemaal zijn als je met content aan de slag gaat. Vanaf dat moment besluit ik om dingen anders te gaan doen, want waarom zou ik nog keyword tools raadplegen als ik er nooit iets vernieuwends vind? Waarom zou ik nog rankings bijhouden als een pagina op meer dan 1.000 zoektermen verkeer trekt en een verloren positie gecompenseerd wordt door meerdere verbeterde posities?
We kijken ook vooruit naar de toekomst van SEO, want waar gaat het heen? Kunnen we nog blijven kijken naar verkeer of zal zelfs die KPI onder druk komen te staan? Hoe ga je om met stakeholders die andere verwachtingen hebben? En wat vraagt dit van de SEO-marketeer, want als er zoveel verandert moet je dan ook niet bepaalde eigenschappen bezitten als SEO-specialist? En wie zijn de stakeholders van de toekomst?
Meer leren over SEO?
Verder lezen
Blog NL Luisterblogs SEO Strategie
Hoe ik mijn eigen SEO doe
Blog NL
Veel e-commerce spelers zijn grijze muizen afhankelijk van non-branded verkeer en omzet
Blog NL Luisterblogs SEO Strategie
SEO: B2B vs B2C, hoe pak je het aan?
Blog NL Content Luisterblogs SEO KPI's en resultaten SEO Strategie SEO-techniek & structuur
Hoe kom je hoger of op 1 in Google?
Blog NL Content
Blog en categorie: duplicate content voorkomen
Blog NL Content faq SEO-techniek & structuur
Vragen bij je snippet, zo krijg je ze!