Kies je e-book over SEO:

Up to date boeken over SEO

Veel mensen zijn op zoek naar boeken over SEO om op die manier te leren hoe ze met SEO aan de slag kunnen. Het nadeel is dat binnen ons vakgebied een boek alweer verouderd is voordat het uit de drukkerij rolt. Een fysiek boek over SEO is dus bijna altijd direct achterhaald. Toch neemt dat niet weg dat mensen een behoefte hebben om op één plek van alles te lezen en te leren. Wie op het net op zoek gaat naar informatie vindt oneindig veel blogs, video's, en whitepapers over SEO. Maar dat brengt wel een probleem met zich mee: waar begin je? Wat móet je weten en wat is misschien niet noodzakelijk? En nog iets; waarom spreekt iedereen elkaar tegen? De ene SEO-specialist zegt A, de ander zegt B. Hoe ga je hier mee om als je zelf geen specialist bent en dus niet alles kan plaatsen?Dat SEO-specialisten elkaar tegenspreken kan ik helaas niet voor je oplossen. Iedereen heeft nou eenmaal een andere visie en een andere ervaring met SEO. En dus weet eigenlijk iedereen het beter. Ook ik zit zo in elkaar. De andere problemen kan ik wel voor je oplossen: informatie up to date houden en een selectie doen op wat ik denk dat je moet weten. Daarom heb ik al mijn kennis gebundeld in twee e-booken die ik regelmatig update.(Bijna) alle kennis die ik de afgelopen 10 jaar heb opgedaan, kun je inzien in de twee 2 e-boeken die in 2021 zijn uitgekomen. Ik heb voor elk e-book een zorgvuldige selectie gemaakt van wat ik vind wat jij moet weten als je met SEO aan de slag gaat. Wel zo handig! 

E-book: Het einde van SEO zoals we dat altijd deden

In dit e-book ga ik in op de huidige situatie in de SERP: de Search Engine Results Page. De SERP wordt namelijk voller en voller en SEO wordt steeds meer buiten beeld gedrukt. Denk aan de vier advertenties boven de SEO-resultaten, al dan niet aangevuld met Google Shopping. Daarbij komt dat Google steeds vaker direct het antwoord laat zien en er dus in sommige gevallen geen noodzaak meer is om naar een website door te klikken. Dit heeft gevolgen voor je SEO-resultaten. Waarschijnlijk merk je dat je minder verkeer ontvangt, terwijl je toch hoger (of even hoog) rankt dan vroeger. Voor kleine partijen maakt dit het extra lastig, want de top bereiken in SEO was al nooit makkelijk. Maar nu SEO steeds verder buiten beeld valt en zelfs de top posities in de verdrukking komen, welke kans heb je dan als kleine partij nog? Mijn menig: heel weinig kans. Ik denk dat voor 80% van de websites hoger ranken op top termen geen haalbaar doel meer is. Daarom is het tijd voor een nieuwe strategie: niet hoger ranken, maar breder ranken. In dit e-book leg ik je in ruim 90 pagina's uit waarom ik dat denk, wat dat betekent voor je resultaten en het meten van doelen en hoe je dat dan aan kunt pakken. In het boek krijg je ook een alternatief aangereikt: horizontale SEO. Ik leg je uit wat dit inhoudt en wat het je gaat brengen. Hopelijk helpt dit je om anders naar SEO te gaan kijken en met andere doelen te gaan werken.Bekijk het e-book: Het einde van SEO zoals we dat altijd deden 

E-book: Handleiding horizontale SEO

Dit boek is een logisch vervolg op het e-book 'Het einde van SEO zoals we dat altijd deden'. In deze 94-pagina's tellende handleiding leg ik uit wat horizontale SEO is en hoe je daarmee aan de slag kunt. Ik vertel je waarom je geen keyword onderzoek meer hoeft te doen en hoe je wel aan je input kunt komen. Want die gratis keyword tools die iedereen gebruikt, daar kun je je toch niet mee onderscheiden? Samen gaan we brainstormen over nieuwe onderwerpen. Natuurlijk leg ik je daarna uit hoe je vanaf daar kunt starten, wat voor type pagina's je nodig hebt en welke pagina je waarvoor kunt gebruiken. Natuurlijk vertel ik je alles over het optimaliseren van zoekmachines, maar in mijn visie is dat vooral een kerst op de taart. Als de basis niet staat, dan kun je optimaliseren tot je een ons weegt, maar je gaat de oorlog niet winnen. Natuurlijk leg ik je ook uit welke nieuwe KPI's er bij horizontale SEO horen. Wat rankings bijhouden, dat gaat niet meer (maar dat willen we natuurlijk ook niet meer). Dit e-book heb ik speciaal gemaakt voor iedereen die vastloopt en het maar niet voor elkaar krijgt om hoger te ranken. Maar het is ook ideaal als jij als beginner aan de slag wilt met SEO. Horizontale SEO is (naar mijn mening) bij uitstek de way to go voor kleine spelers in de markt! Bekijk het e-book: Handleiding horizontale SEO

De e-books zijn direct beschikbaar

Wil jij meteen starten met SEO? Dat kan! Na de aankoop ontvang je van mij een bevestiging met daarin de link waar jij de e-boeken kunt downloaden. Beide e-boeken zijn een PDF-bestand. Het e-book 'Het einde van SEO zoals we dat altijd deden' is een staande A4. Het e-book 'Handleiding Horizontale SEO' is een liggend A4.

Wat anderen zeggen over deze boeken:

Goed geschreven mini e-book, met een scherpe kijk op SEO. Mij heeft het weer een stukje bewuster gemaakt over SEO, van nu en in de toekomst. Ook is het inspirerend; je krijgt na het lezen gelijk zin om aan de slag te gaan met een (out-of-the-box) SEO strategie. Zeker een aanrader!

Marleen van Wel

Het SEO-vak wordt veelal gedomineerd (en gedoceerd) met verouderde kennis en gedateerde inzichten. Chantal laat in haar boek een totaal andere en confronterende werkelijkheid zien. In 31 pagina’s maakt ze korte metten met link-building, meta-tags, rankings en al die andere concepten die door de algoritmes van de Google zoekmachine al lang op de achtergrond zijn geraakt en steeds meer uit het zicht verdwijnen. Een verademing en een must-read voor iedere online marketeer.

Arne Timmerman

Over Chantal

Chantal werkt al meer dan 11 jaar in de SEO-industrie. Zij hielp grote en kleine bedrijven om beter vindbaar te worden in Google. In die tijd trainde zij al meer dan 400 mensen op het gebied van SEO & Content Marketing en heeft ze gesproken op nationale en internationale SEO-congressen zoals Brighton SEO. Haar artikelen op Frankwatching en Marketingfacts zijn al meer dan 160.000 keer bekeken.

Inmiddels heeft ze 2 e-boeken geschreven over SEO. Geen e-boeken met de standaard tips en tricks, maar e-boeken waarin ze mensen wil aansporen om het eens anders aan te gaan pakken en anders over SEO te gaan denken. Ook heeft ze haar eigen podcast-serie op Spotify. In telkens 10 minuten behandelt ze een topic en geeft ze een verfrissende kijk op de zaak.

Chantal-Smink-spreker-SEO-Content

 

Consultancy-ervaring:

In de spotlights

Chantalsmink.nl SEO podcast
Chantal in SEO podcast Dennis & Martijn
Chantal Smink in OAK podcast
BrightonSEO