Blog

Mag ik jouw content roasten? We trappen af met Pixelpillow en hun pagina over productconfigurators. Hoe helpful is hun content en wat kan er beter?
Podcasts zijn populair en misschien wil jij er ook een starten maar denk je: dat lukt me niet, kan ik niet, veel te moeilijk, ik weet niet hoe…. Zonde want dat soort overtuigingen leiden er toe dat je het nooit gaat doen. In deze aflevering bespreek ik hoe ik begon, welke fouten ik maakte, hoe ik het nu doe, welke tools ik gebruik, hoeveel luisteraars ik heb en dat ik er zelfs al geld mee verdien.
Na het analyseren van de websites die geraakt werden tijdens de oktober/november updates, kreeg ik reacties van mensen die ook geraakt waren maar zich niet herkenden in mijn analyses. Ze schreven hun content zelf en hadden ervaring met het onderwerp en snapten niet dat Google hun content niet helpful zou kunnen vinden…
De Quality Raters Guidelines is een vrij uitgebreid document van Google en gaat in hele grote mate over pagina kwaliteit en reputatie (E-E-A-T). Te weinig SEO’s kijken in deze guidelines en dat terwijl het zóveel duidelijkheid geeft over wat Google van je wil (en het tegelijk ook vaag blijft….)
Google heeft het over people-first SEO en helpful content. Maar wat is dat nou concreet? En is helpful content hetzelfde als people-first content? Hoe maak je het? In deze blog probeer ik je wat andere handvatten te geven dan Google doet om het zo concreter voor je te maken!