Download: handige documenten bij SEO

Om je te helpen bij jouw SEO-werkzaamheden, heb ik verschillende formulieren  en downloadables gemaakt:

  • Whitepaper ontwikkelingen in SEO
  • Uitleg Customer Journey
  • Invulformulieren voor je ideale klant (persona)

 Alle formulieren kun je gratis downloaden via onderstaande button. Je hoeft geen mailadres achter te laten, je kunt ze direct downloaden.

Whitepaper: ontwikkelingen SEO (2022)

whitepaper ontwikkelingen in SEO

Google staat niet stil, elke dag doen ze meerdere testen met het algoritme en de zoekresultaten. Het doel is om een steeds betere ervaring te bieden aan de gebruikers van de zoekmachine. 

In Nederland staan we niet altijd vooraan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen, daarom is het goed om te kijken wat we in de Verenigde Staten zien gebeuren, dat is immers de speeltuin van Google.

In dit gratis whitepaper bespreek ik 8 ontwikkelingen die we (mogelijk) ook hier kunnen verwachten en onze business ingrijpend zullen beïnvloeden. Zeker webshops kunnen de gevolgen gaan ondervinden. 

Wat speelt er en hoe kun je zorgen dat je er klaar voor bent? Dat lees je in dit whitepaper. 

Download Gratis

Je eigen persona opstellen

Voorbeeld personaformulier contentsrategie SEO

Het opstellen van een persona is een van dé manieren om een SEO-contentstrategie op te bouwen. Je kijkt namelijk naar wat jouw klant wil weten, wat voor vragen hij/zij heeft, waar iemand tegenaanloopt en welke beperkende overtuigingen iemand heeft. 

De meeste bedrijven hebben vaak wel een aantal persona’s opgesteld, maar deze zijn niet altijd geschikt als basis voor een contentstrategie. Dat komt doordat bij de meeste persona’s gekeken wordt naar mediaconsumptie, gezinssamenstelling en wat ze belangrijk vinden bij de aanschaf van product. Die informatie heb je nou net NIET nodig. 

Wil jij een persona opstellen voor je contentstrategie, dan gaan deze formulieren je hierbij helpen. 

Download Gratis

Klantreis (CUSTOMER JOURNEY) opstellen

Voorbeel customer journey SEO contentstrategie

Ook een goede basis voor het opstellen van je SEO- en contentstrategie is de klantreis. Met name de Think- en Do-fase zijn bijzonder geschikt om met content en SEO op in te springen.

Hoe de fases van de customer journey eruitzien, wat zich in elke fase in het hoofd van jouw ideale klant afspeelt en wat voor soort content je nodig hebt leg ik je uit in deze downloadable. Ook vind je formulieren om direct mee aan de slag te gaan. 

Download Gratis