Online SEO-training: mis geen klant in SEO

Klik hier voor de wekelijkse kick off + Q&A

Elke dinsdag in januari om 15.00 uur

Vragen? Stel ze via de Q&A hieronder.

Inhoud: modules en lessen

Module 1: Introductie in Google & SEO
Tijdens deze eerste module praat ik je helemaal bij over wat SEO is en wat je ermee kunt. We bekijken de ontwikkelingen van de afgelopen periode en welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Ook kijken wat wat er mogelijk nog aankomt en wat dat voor jouw SEO-strategie en aanpak gaat betekenen. Ook moeten we het even hebben over een basale vraag: kun je SEO uitbesteden en waar moet je op letten? Termen die je gaat leren: SERP features, Google MUM, Google EAT, zero-clicks etc. Aan het eind van deze module snap je precies wat SEO is, hoe het veranderd is en waarom we dus wel onze aanpak om moeten gooien als je niet de boot wil missen of met het verkeerde bezig wilt zijn.

  • Downloads & introductie module 1
  • Potentiële klanten zitten in Google
  • Wat je moet weten over SEO
  • Quiz Google & SEO
  • Hoe we SEO altijd deden: de geijkte aanpak
  • Ontwikkelingen in Google & SEO
  • Ontwikkelingen in het algoritme
  • Kun je SEO uitbesteden?
  • Quiz Ontwikkelingen in Google & SEO

Module 2: Kansen spotten in SEO
Waarschijnlijk loop je nu klanten mis in SEO, ik heb een aantal redenen waarom ik dat denk. In deze tweede module ga ik deze redenen toelichten. Ook gaan we bekijken waar jouw kansen wel liggen. Zoals het er nu naar uitziet zijn er namelijk 5 kansen die mega interessant voor je kunnen zijn. Ik ga je alles hierover vertellen en uitleggen waarom deze kansen er nog liggen. Ook bespreek ik de voor en nadelen van alle kansen zodat je precies weet wat je kunt verwachten. Aan het eind van deze module weet je precies waar jouw kansen wel en niet liggen. Je voorkomt dat je tijd en aandacht besteedt aan dingen die voor jou waarschijnlijk nooit gaan renderen.

Module 3: Je klant centraal
Bijna iedereen begint met keyword onderzoek en gebruikt de resultaten om een SEO- en contentstrategie op te baseren. Ik geloof daar niet in. Tijdens deze module ga ik uitleggen waarom ik daar niet in geloof en geef ik je alternatieve invalshoeken om je contentstrategie op te baseren. Ik kan je nu al vertellen dat je klant hierbij centraal staat: welke informatiebehoefte heeft je klant? Hoe ga je dat in kaart brengen? Ik geef je ook een heleboel redenen om snel hiermee aan de slag te gaan. Aan het eind van deze module heb je een lijst met enorm veel onderwerpen waar je content over kunt gaan maken!

Module 4: Alles over content
Het is tijd om aan de slag te gaan. We weten nu welke content je moet gaan maken en waarom. Tijdens deze module leg ik je alles uit over de verschillende type pagina's die er zijn en welke content voor welk doel het meest geschikt is. Ook leg ik uit hoe je de content moet afrekenen want niet alles zal op verkeer en omzet af te rekenen zijn. Natuurlijk leg ik je ook uit hoe je de content kunt optimaliseren voor zoekmachines, maar wees je ervan bewust dat optimaliseren maar een kleine schakel is in het geheel. Het is veel belangrijker dat je basis goed staat. Aan het eind van deze module weet je precies welke content je kunt maken bij welk onderwerp en in welke vorm. Ook weet je waarom je het op die manier gaa doen en hoe je het moet afrekenen.

Module 5 :Je online reputatie & E-E-A-T
Voor Google is het steeds belangrijker dat ze kunnen achterhalen wie de expert is op welk gebied, wie de nodige autoriteit heeft en de juiste expertise bezit. Daarom is het ontzettend belangrijk dat jouw online reputatie op orde is. In deze module bespreken we waar Google naar kijkt, wat dat voor jou betekent en hoe je jouw online reputatie kunt gaan opbouwen.

Feedback

499,00
Enrollment validity: 365 days

Een SEO-training door:

Training bevat:

  • Digitaal lesboek
  • Video materiaal met uitleg en toelichting
  • Audiobestanden van de video's

Let op! Dit ga je niet leren:

  • Let op! In deze cursus ga ik je niet de standaard SEO-tactieken leren zoals keyword onderzoek, linkbuilding etc. Ik ben ervan overtuigd dat die manier voor veel partijen niet werkt en niet duurzaam is.
  • Let op! Deze training is niet geschikt voor kleine ondernemers die op zoek zijn naar snelle quick wins om meer uit SEO te halen.

Tags

Doelgroep

  • SEO-specialisten
  • Online marketeers
  • Kleine ondernemers die echt tijd en moeite willen stoppen in hun website