Blog

Google heeft tijdens het Search On Event op 28 september enorm veel ontwikkelingen en nieuwe functionaliteiten aangekondigd die SEO nog meer op z’n kop gooien. De belangrijkste veranderingen op een rij.
Google gebruikt al jaren Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning om “search” te verbeteren. Welke algoritmes zijn er, wat doen die, wat zijn de gevolgen daarvan en kunnen we nog wel vertrouwen op ranking factors als algoritmes zelflerend zijn?
Wie de voorkant van Google in de gaten houdt, zal zien dat we steeds vaker informatieve content zien ranken op transactionele termen, vooral in de Verenigde Staten is deze verandering onmiskenbaar. Wat houdt dit in voor jouw SEO-strategie en wat betekent dit voor het optimaliseren van transactionele e-commerce pagina’s voor SEO?
Paniek in de tent! Google heeft op 18 augustus 2022 de Google Helpful Content Update aangekondigd. Een update waarbij Google websites en content wil belonen die de gebruiker centraal zetten. Dit gaat ten koste van websites die zich richten op SEO en zoekmachines. Wat houdt deze update precies in en moet je er bang voor zijn?
Wie ervan uitgaan dat volgend jaar het SEO-verkeer en de SEO-omzet wel weer met 10% zullen groeien, kan nog zich nog wel eens verrekenen. Er gebeurt teveel in Google dat regelrecht indruist tegen jouw vanzelfsprekende groeidoelstellingen die je van het management opgelegd hebt gekregen.