Hoe ik bedrijven help

Ik wil je helpen om met een goed, inhoudelijk verhaal de aandacht te trekken van je potentiële klant op alle relevante organische kanalen en zo Top of Mind te worden. 

Ik kan je helpen om de content en onderwerpen te bedenken, te maken en kan je helpen bij het publiceren van je content op social platforms of op je website voor SEO. 
Op basis van 1 goed content item, maken we daarna redelijk simpel de content voor alle platformen. Heel efficient dus. 

Van strategie tot uitvoering en het snappen van het psychologische spelletje van taal en content. 

De aandacht trekken met content

We leven in een tijd van content overload: iedereen kan in een handomdraai (tekstuele) content maken. Dat is niet zonder gevolgen. Het trekken van de aandacht is moeilijker dan ooit en je verhaal moet echt impact maken. Hiervoor heb je content nodig waar je doelgroep op zit te wachten. 

Alle content die ik met jou ga maken, maken we op basis van het QPAFFCGMIM-framework. Dit framework helpt ons bij het in kaart brengen van geschikte onderwerpen die passen bij jouw doelgroep. 

QPAFFCGMIM als vervanger voor tools

Het juiste verhaal, de juiste vorm

Als we in kaart hebben gebracht welke content je doelgroep wil consumeren, is het tijd om de content te maken. Doorgaans kan dit niet zonder inhoudelijke experts die van de hoed en de rand weten. Zij kunnen ons helpen om écht wat vernieuwends te vertellen en op het juiste niveau te communiceren met onze klant. Op basis van interviews die we audiovisueel opnemen, kunnen we eigenlijk alle content voor alle organische kanalen wel maken van short, tot YouTube-video, podcast of blogartikel op je website. De content is bij uitstek geschikt om extra te boosten door middel van advertenties. 

Posten en publiceren

Het maken van de juiste content is belangrijk maar slechts de eerste stap. Als je de content niet goed inzet, heb je alles voor niets gemaakt. Sommige organisaties posten de content enkel in tekstuele vorm op de website, dat vind ik zo zonde. Daar staat het weg te rotten tot er een keer verkeer op komt en dat laatste is steeds moeilijker. 

Het is dan ook broodnodig om de content te verspreiden via de kanalen waar we jouw potentiële klant kunnen vinden. Ik durf te zeggen dat ik inmiddels wel weet hoe je een goede LinkedIn-post schrijft en wat daarbij komt kijken. Maar ik kan je ook helpen bij het posten op Instagram, YouTube en podcast-platformen maar ook bij het publiceren van je content op de website.

Wil je voorlopig alleen aan de slag met posten op LinkedIn? Super leuk, dan ben ik graag je ghostwriter!

En SEO dan?

Content is een van de allerbelangrijkste elementen van SEO en Google wordt steeds veeleisender. Content moet helpful zijn en EEAT uitstralen (Expertise, Experience, Authoritativeness & Trustworthiness). Met de aanpak die ik hierboven beschrijf, kun je ervan uitgaan dat dit allebei wel goed moet zitten en je content dus alle potentie heeft om goed te gaan ranken. 

Content voor B2B-demand generation

De content die we gaan maken is ook bij uitstek geschikt voor demand generation. Bedrijven die met demand generation aan de slag gaan, willen proactief in contact komen met hun ICP (Ideal Customer Profile). Het doel is om top of mind te worden en zo een voorkeurspositie te claimen op het moment dat er een leverancier gekozen gaat worden. Het spreekt voor zich dat met deze aanpak de content hier dus prima voor geschikt is. 

Waarom mij?

Diensten

Expert based
Content creatie

Helpful Content Audit & Advies

LinkedIn
ghostwriting

Linkedin
Trainingen

B2B-content marketing strategie

SEO-trainingen & workshops

Freelance SEO
(Content & EEAT)

Spreken op
events

Wil je op een andere manier samenwerken?

Neem dan contact mij met op. Ik sta altijd open voor maatwerkverzoeken of originele vragen!