Nu beschikbaar: mini e-book Visie op SEO

e-book-visie-op-seo

Nu beschikbaar: mini e-book: Visie op SEO

Wil jij alles weten over SEO? Ben jij benieuwd wat er gemerkt en ongemerkt allemaal verandert? In dit mini e-book neem ik je mee op weg hoe SEO de laatste jaren veranderd is en welke veranderingen bijna ongemerkt zijn doorgevoerd. Deze veranderingen beïnvloeden de manier waarop we met SEO omgaan. Ik neem je mee in de data en zal je vragen om jouw cijfers boven water te halen. Als we erover uit zijn dat ook jij ziet wat ik zie, leg ik je uit welke mogelijkheden je hebt voor de toekomst en welke stappen jij kunt zetten.

Dit mini e-book geeft je een nieuwe, kritische blik op SEO en helpt je voor te bereiden op wat komen gaat.

 

Inhoud van het e-book :

  • WTF is happening?
  • SEOpocalyps: facts & figures
  • Wat jij er zelf van merkt
  • Waar gaat het heen?
  • Optimist, pessimist, realist
  • De KPI’s van de toekomst
  • Are u ready for it?
  • Stop chasing the algo

Het e-book kost € 24,95

Bekijk de inhoud en bestel  >>

Inhoud van het e-book

In dit e-book leg ik uit waarom ik de toekomst van SEO somber in zie. Het spel verandert en niet ten gunste van SEO. Marketeers die blijven focussen op omzet uit de laatste klik en rankings, komen over niet al te lange tijd bedrogen uit. Dit zijn niet de KPI’s die je in de toekomst voor SEO kunt aanhouden. In dit e-book leg ik je uit waarom niet en onderbouw ik mijn stellingen met data over hoe de SERP is opgebouwd en wat de gevolgen daarvan zijn voor SEO in het algemeen.

Daarna is het tijd om in jouw eigen cijfers te duiken. Zie jij wat ik zie? Zie jij in Search Console dat je in verhouding minder verkeer krijgt dan vorig jaar? En wat zie je in Analytics als je kijkt naar de bijdrage van SEO. Levert SEO de laatste klik of verandert de rol die SEO speelt? Want dat laatste betekent dat SEO in de toekomst een hele andere rol gaat spelen in het attributiemodel. Kijken naar SEO op basis van laatste klik is dan in mijn optiek niet meer de juiste keuze.

In het hoofdstuk Optimist, pessimist en realist zet ik alles nog eens op een rijtje en bekijken we waar de mogelijkheden wel liggen. Want hoe somber ook, SEO is niet dood. Na dit hoofdstuk zie je het hopelijk weer zitten en heb je een beeld waar je kansen in de toekomst dus wel en niet meer liggen.

Wat je dan concreet kunt gaan doen en hoe je dit kunt afrekenen, bespreek ik in het hoofdstuk KPI’s van de toekomst. We maken onderscheid tussen de diverse soorten zoektermen en bekijken per branche (B2B en B2C) welke opties je hebt om toch de resultaten te meten als je niet meer naar last klik kan kijken.

Wil je ermee aan de slag, dan krijg je in het hoofdstuk ‘Are u ready for it’ een 7-stappenplan aangereikt hoe je de organisatie mee kunt krijgen. Want je zult een goed verhaal moeten hebben, maar er zijn ook voldoende actiepunten. Je zult andere content moeten maken en andere conversies moeten bedenken. En dat is maar het topje van de ijsberg van wat je moet oppakken. Na deze 7-stappen heb je een duidelijk beeld van wat je kunt en moet regelen.

Bestel het e-book

Wat anderen over dit e-book zeggen:

Marleen van wel:

Goed geschreven mini e-book, met een scherpe kijk op SEO. Mij heeft het weer een stukje bewuster gemaakt over SEO, van nu en in de toekomst. Ook is het inspirerend; je krijgt na het lezen gelijk zin om aan de slag te gaan met een (out-of-the-box) SEO strategie. Zeker een aanrader!