SEO in 2023 vraagt om een andere aanpak omdat er enorm veel veranderd is in Google en SEO.
Tijdens een SEO-training bij jullie op locatie leer ik je hier alles over.
Naam: Succes in SEO zonder focus op SEO
Deelnemers: max.10
Locatie: jullie kantoor
Inhoud: theorie & praktijk
Tijd: 10.00 – 16.00 uur
Voor wie: SEO-specialisten, content marketeers, copywriters, online marketeers, online marketing manager
Optioneel: terugkomdag waarbij we aan de slag gaan met input en het verrichtte werk
In de geijkte aanpak van SEO is iedereen bezig met het doen van keyword onderzoek en het schrijven en creëren van content voor SEO. Maar als iedereen dezelfde keyword tools gebruikt en min of meer dezelfde SEO-content schrijft, kun je al raden wat er gebeurt: we doen allemaal hetzelfde. Hoe gaat Google bepalen wie dan hoog moet ranken? Door te kijken naar de afzender.
Tel daarbij op dat Google helemaal niet zit te wachten op content voor zoekmachines, Google wil de gebruiker de beste website serveren. Google moet dus wel slimmer en strenger worden.
In mijn SEO-training staan daarom twee dingen centraal:
Wie in staat is dit om te zetten in geweldige content voldoet daarmee meteen aan E-E-A-T. Google zegt zelf: E-E-A-T is geen ranking factor maar onze systemen hechten belang aan content die voldoet aan de principes van E-E-A-T.
Tijdens de terugkomdag is er tijd om te kijken naar de plannen en/of werk dat al gedaan is.
Wat hebben jullie concreet gedaan en waarom?
Is dit goed genoeg?
Ontbreken er nog onderwerpen?
Waar moet je nu aan denken?
Hoe ga je dit concreet inzetten: sleutelen aan content, titels maken en andere operationele zaken.
Ik hoor het je al denken: iedereen pakt SEO op dezelfde wijze aan, waarom zou jouw methode werken?
Het antwoord: omdat in mijn methode de klant centraal staat en we niet hetzelfde gaan doen als iedereen. We gaan content maken die bij jouw klant en jouw bedrijf past. Daarmee leggen we de lat hoger: de content is op alle vlakken relevant.
Als een van de weinige SEO-consultants kijk ik dagelijks “aan de voorkant” wat Google doet, zowel in Nederland als de VS. Daar kun je dus op inspelen.
Ook weten we dat 15% van de zoekopdrachten dagelijks nieuw zijn voor Google. Er wordt dus naar heel veel meer gezocht dan je uit tools kunt halen.
En tot slot: omdat Google zegt dat we zo moeten werken.
Op 8 juni 2023 spreek ik op het Emerce Digital Live Event over mijn afwijkende aanpak. In mijn presentatie zal ik twee casussen toelichten waaruit blijkt dat een andere aanpak van content wel degelijk tot goede resultaten in SEO kan leiden.
Google:
The “why” should be that you’re creating content primarily to help people, content that is useful to visitors if they come to your site directly. If you’re doing this, you’re aligning with E-E-A-T generally and what our core ranking systems seek to reward.