SEO is een belangrijk kanaal binnen de recruitment, toch maken bijna alle bedrijven een cruciale fout die ervoor zorgt dat ze weinig SEO-verkeer binnenhalen.
De Helpful Content Update komt naar Nederland. Google wil websites en content belonen die de gebruiker centraal zetten. Dit gaat ten koste van websites die zich richten op SEO en zoekmachines. Wat houdt deze update precies in en moet je er bang voor zijn?
Regelmatig heb ik het over ‘horizontale SEO’. Deze term zit ook in de titel van mijn boek. Maar wat is horizontale SEO dan precies en waarom zou je ermee aan de slag moeten?
Chantal en Christiaan bleken in hun boek dezelfde zin te hebben opgenomen: wie blijft doen wat hij altijd deed, krijgt allang niet meer wat hij altijd kreeg. Het was de aanleiding om eens samen in de webcam te kruipen en met elkaar in gesprek te gaan over gewoontes en blind spots van het C-level.
Het is een van de meest gestelde vragen binnen SEO: “Hoe doe ik zoekwoordenonderzoek?”, “Welke tools kan ik gebruiken?”, “Wie kan er een goed keyword onderzoek?”. Toch vind ik het belang van zoekwoordonderzoek voor SEO overschat, het zet je zelfs op het verkeerde been.
In de VS zien we dat Google steeds minder vaak lister pagina’s laat zien. In plaats daarvan zien we individuele producten. Wat betekent dit voor jouw omzet uit SEO?