Training: Expert Based Content Strategies
(Thought Leadership voor B2B)

De meeste websites bieden informatie, de winnaars bieden expertise

Content maken we bijna allemaal, maar er is zóveel content online beschikbaar dat het enkel hebben van content niet meer voldoende is. In een sector hebben we bijna allemaal dezelfde soort content gemaakt over dezelfde onderwerpen met min of meer dezelfde inhoud. Dat kan niet goed gaan. Voor SEO werkt het niet meer en de potentiële klant raak je er vaak ook niet meer mee. Daarbij is de meeste content eigenlijk de moeite van de ontvanger niet waard, hoe vaak download jij een echt waardevol document? Tijd om het anders aan te pakken.

Uitdagingen in B2B-marketing

Van kanalen naar platformen

Dark Social: waardevolle ghosts

SEO onder druk

Content overload: iedereen maakt het

Content achter formulier is gemiste kans

Je website niet langer centraal

Hoe geef jij deze ontwikkelingen een plek in jouw B2B-marketingstrategie?

Wat je gaat leren

De training duurt van 10.00 uur tot ongeveer 16.00 uur. 

Onderwerpen:

Content voor lead gen en demand gen

In de B2B-marketing maken we content vaak om leads te genereren, het is de reden waarom we whitepapers maken en blogs schrijven. Deze artikelen moeten daarna geoptimaliseerd worden voor SEO en zo verkeer aantrekken. De vraag is hoe actueel deze aanpak nog is? Het aantrekken van SEO-verkeer is moeilijker dan ooit en de meeste whitepapers zijn de moeite van het downloaden niet waard. Daarbij zie je dat er vaak thema’s gekozen worden die veel downloads kunnen genereren, maar “leads” aantrekt die nauwelijks waarde hebben. Daarbij: waarom zou je klant nog wat downloaden (en je informatie achterlaten) als alle informatie gratis te halen is op platformen op Linkedin?

Wie door alle ruis heen wil breken, omarmt het principe van Thought Leadership. Hiervoor is het nodig dat je goede content gaat maken waaruit expertise blijkt. In plaats van informatie deel je kennis waarmee je indruk kunt maken op je gewenste klant. Hierbij maak je slim gebruik van hoe de platformen nu werken. Wie dit spel beheerst kan de content zowel gebruiken in lead generation strategieën als demand generation strategieën. In deze training leer ik B2B-bedrijven hoe ze dat kunnen maken en wat ze daarvoor nodig hebben. 

Expertise & thought leadership

Expertise en thought leadership zijn inmiddels buzz woorden geworden. Iedereen wil of doet er al wat mee. Maar heel eerlijk: de meeste doen het niet op de goede manier. 

Het delen van informatie maakt je geen expert. Informatie is overal, iedereen deelt informatie. De winnaars delen expertise. Wat het verschil is, leer je in deze training. 

Ook leer je hoe jij jezelf, je medewerkers of bedrijf als thought leader kunt positioneren. Het resultaat is dat jij niet achter leads aan hoeft te gaan, leads komen naar jou toe omdat ze overtuigd zijn van jouw kennis, kunde en expertise en met jou willen werken. 


Dat is nog eens anders zaken doen.

Transforming from SEO to Organic Marketing

Programma

De training duurt van 10.00 uur tot ongeveer 16.00 uur. 

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Een flinke portie praktijk

Goede content maken is echt niet zo moeilijk als we denken, daarom zit er een groot praktisch gedeelte in deze training. 

Zo gaan we in groepen aan de slag en bepalen we samen wat goede content voor jullie bedrijf is. Ook werken we een doelgroep samen uit (QPAFFCGMIM) en gaan we zelfs oefenen met het maken van helpful content. Tijdens de training zal duidelijk worden hoe je dit straks zelf in de praktijk kunt herhalen en dus snel en slim kunt werken.

Expert based content maken tijdens SEO-training

Voor wie?

Deze training is bij uitstek bedoeld voor iedereen werkzaam binnen een B2B-bedrijf die op dagelijkse basis bezig is met de website, content en de social platformen. Denk aan communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, marketeers, copywriters, contentmarketeers, redacteuren etc.

Deze training volgen

Deze training geef ik als incompany training bij jullie op locatie. De training duurt 1 dag (van 10:00 tot ongeveer 16:00 uur) en heeft plek voor ongeveer 10 man. Elke training maak ik compleet op maat op basis van jullie huidige situatie, de reeds beschikbare content en jullie doelstellingen. 

Investering

Voor deze training vraag ik een eenmalige vergoeding van € 2.499,- excl. 21% BTW. Dit is een all-in bedrag en er komen dus geen onverwachte kosten bij. Een uitgebreide intake is inbegrepen zodat ik goed voorbereid voor jullie aan de slag kan. 

Over de trainer

Ik ben Chantal Smink, spreker, auteur, podcaster en trainer op het gebied van SEO en Organische Marketing voor B2B’s.

Ik ben sinds 2010 actief in de wereld van SEO en Content Marketing. Acht jaar werkte ik bij een online marketing bureau als SEO-Consultant, later Sr. SEO-Consultant en uiteindelijk Head of Content Marketing. Sinds augustus 2021 ben ik Freelance SEO- en Contentstrateeg maar ik noem mezelf liever Strateeg Organische Kanalen. 

Wat mij onderscheidt van de meeste SEO-specialisten is dat ik geen dingen voor SEO wil doen. De eisen zijn te hoog en de business case staat in grote mate onder druk. In deze nieuwe tijd is SEO in grote mate een logisch gevolg van goede, inhoudelijke (content) marketing. 

Natuurlijk kun je daarna zaken optimaliseren, maar dat is inmiddels de kers op de taart.